Jeg ønsker å takke for en vel utført generalforsamling, der de fleste hang med gjennom et fire-timers maraton med flere komplekse saker!
Det nye styret har hatt sitt første møte, fordelt en del ansvar og oppgaver, og samlet seg om hvem som skal overta den overordnede godkjenningsmyndigheten i styret. Dermed er tiden kommet for å formelt tre av som styreleder. Og tre ut av et skikkelig fint team som jeg har hatt stor glede av å samarbeide med, og som hver og en har bidratt med sitt til lagfølelsen, dynamikken og takhøyden som har blitt etablert.
Når styrets ansvarsfordeling er helt klar, vil dere finne en oversikt over ansvar og kontaktpersoner her:
https://haugtussaborettslag.org/styret/
I disse dager jobber valgkomiteen med å skaffe til veie styrelederkandidater, både interne og eksterne. Når kandidaten er innstilt, vil styret kalle inn til ekstraordinær generalforsamling. Dette vil skje i løpet av få uker.
Som styreleder har mitt fremste praktiske mål vært å sikre en gangbar og rettferdig løsning for de hundrevis av ikke-godkjente egenoppførte byggverk. Etter et veiledende beboermøte, godkjente fjorårets generalforsamling all bygningsmasse i ett og samme vedtak, med noen få og spesielle unntak. I årets generalforsamling tok vi for oss unntakene. Før det hele startet, ble feltet fotografert i detalj fra alle vinkler, slik at vi for ettertiden vet nøyaktig hva som har blitt godkjent.
Økonomisk trygghet er også viet sterkt fokus, ikke bare i den daglige prioriteringen og forvaltningen, men også gjennom føre-var tiltak som minsker fremtidig risiko. Årsmeldingen og to av vedtektsendringene i årets generalforsamling gir eksempler på dette.
Da gjenstår det bare å takke for følget, og for tilliten jeg har blitt gitt som styreleder, og se fram til en spennende ferd videre!
Vennlig hilsen Torleif
Oppdag mer fra Haugtussa Borettslag
Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.